Ez az oldal csak olvasható. Megtekintheted a forrását, de nem változtathatod meg. Ha úgy gondolod, hogy ez helytelen, kérdezd az Adminisztrátorokat!
Az ELSZÖV-Automatika Kft. minden munkatársa számára (ha a munkájához szükséges) biztosítja a megfelelő számítástechnikai eszközöket.
A céghez érkező kolléga egy átvételi formanyomtatványon aláírásával igazolja, hogy ezeket az eszközöket sértetlenül, munkavégzésre alkalmasan átvette.
A kolléga kötelessége, hogy az átvett eszközökre a lehető legnagyobb gondossággal vigyázzon, rendeltetésszerűen, csak a cég érdekében használja, és ha bármilyen sérülést, működési rendellenességet tapasztal, azt azonnal jeleznie kell üzemeltető cég felé hibajegy formájában, a Hibabejelentéssel, hibakezeléssel kapcsolatos szabályozás -ban megadott elérhetőségeken.
Tilos bármely, az informatikai rendszerhez tartozó technikai eszköz megbontása bármilyen célzattal, mert ez esetlegesen a garanciális feltételeket is veszélyeztetheti. Továbbá a kollégának kötelessége, a cégnél megtalálható bármely - nem csak a számára használatra kiadott - informatikai, technikai eszköz hibáját, rendellenes működését jelezni.
A kollégák csak szoftver leltárban felllelhető, az üzemeltető cég által telepített, jogtiszta szoftvereket használhatják a számítógépükön.
Ha bármilyen más, egyéb szoftverre van szükségük a munkájukhoz, jelezniük kell a személyi döntéshozónak, aki az igény jogosságát eldönti. Ez igaz az ingyenesen telepíthető szoftverek esetében is.
A támogatott szoftverlistát az alábbi táblázat tartalmazza:
Ha az üzemeltető cég a rendszeres karbantartási munnka elvégzése során bármilyen nem a támogatott szoftverlistában található program jelenlétét tapasztalja, jeleznie kell a személyi döntéshozónak és egyeztetés után ezt eltávolíthatja.
A technikai kollégák esetén, a telepítéshez szükséges jogosultságok adottak, a munkához szükséges szoftver telepítését azonban a kollégának jeleznie kell, mind a személyi döntéshozónak, mind az üzemeltető cégnek, igaz ez akkor is, ha egy ingyenes szoftverről van szó. Továbbá tilos bármilyen szoftverbeállítás engedély nélküli megváltoztatása, abban az esetben is, ha a kollégának erre jogosultsága van.
A távfelügyeleti programot kikapcsolni tilos, mert az egyéb rendszerinformációt is gyűjt a gépről (lemez telítettség) A gépben a gép használójának engedélye nélkül az üzemeltető cég nem lép be.
A rendszer kialakításának sajátossága következtében a kollégák az összes számukra engedélyezett erőforráshoz egy felhasználói azonosítóval és a hozzá tartozó jelszóval hozzáférhetnek.
Ezért a kollégák a jelszavak titokban tartásáért felelősséggel tartoznak. A jelszót soha semmilyen körülmények között másik félnek nem adhatják ki, munkatársaknak, üzemeletető cégnek és a döntéshozóknak sem. Abban az esetben, ha a kollégák bármilyen okból kifolyólag úgy gondolják, hogy a jelenlegi jelszavuk nem biztonságos, esetlegesen más tudomására juthatott, kötelességük haladéktalanul megkeresni az üzemeltető céget, és segítségükkel megváltoztatni a jelszót. (az üzemeltetők csak segítséget nyújtanak, de a jelszót a kollégának kell megváltoztatnia úgy, hogy a segítő rendszergazda se ismerje meg.)
Új munkatárs érkezése esetén az üzemeltető cég által létrehozott és átadott rendszer hozzáférési jelszót a kollégának azonnal módosítania kell a jelszó szabályoknak megfelelő feltételek szerint (ebben az üzemeltető cég nyújt segítséget igény esetén.)
A munkatársak kötelessége a cég számára fontos adatokat a megfelelő hálózati meghajtók valamelyikén tárolni, vagy ide másolatot készíteni. A kollégák nem tárolhatnak a rendszeren saját felhasználású adatokat (képek, videók stb.), ezt az üzemeltető cég figyeli, listázza, felszólítja a kollégát az eltávolításra, ha ez nem történik meg, jelzi a személyi döntéshozó felé és közös megegyezéssel eltávolítják. A helyi merevlemezen tárolt adatok biztonsága nem szavatolható, ezért a cég számára fontos anyagokról a megfelelő hálózati meghajtóra másolatot szükséges készíteni. Ha erre nincs lehetőség, akkor a kolléga a céges adatokat az adatvesztés elkerülése végett köteles egy második mentőlemezen is tárolni, amelyet a cég biztosít erre a célra. Más, saját adathordozókra a céges adatok kimentése szigorúan tilos.
A felhasználó munkája során hozzájutott céges adatokért, információkért felelősséggel tartozik, azokat nem kompetens személynek nem adhatja ki. Ha a felhasználó úgy véli, érzi, hogy nem illetékes személy, akár nem illetékes kolléga hozzáférhetett a cég számára bizalmas adatokhoz, azt azonnal köteles jelezni a technikai döntéshozó felé.
A munkatársak a cég belső informatikai rendszeréhez nem csatlakoztathatnak idegen eszközöket, nem módosíthatják a rendszer hálózati struktúráját. Ha erre elkerülhetetlenül szükség van, akkor ezt jelzik az üzemeltető cégnek, aki megoldást nyújt erre a feladatra.
Az ELSZÖV-Automatika Kft. által biztosított @elszaut.hu e-mail címhez tartozó céges postafiókot a kollégák csak a cég érdekében folytatott levelezésre használhatják.
A levelezés tartalma a cég tulajdona, ezért az erre jogosult kapcsolattartók bármikor betekinthetnek a postafiókokba, beállíthatnak másolatkészítést, illetve nem jogosult használat esetén felhívhatják erre a kolléga figyelmét. A céges postafiókokhoz csak a felhasználói jelszó ismeretében lehet hozzáférni.
A cégnél csak a céges levelező rendszert lehet használni, egyéb magánjellegű levelező rendszerek nem engedélyezettek. A támogatott levelező program kizárólag a Microsoft Outlook valamelyik telepített verziója. Egyéb számítógépre telepített levelező kliens használata az elszaut.hu -s email címekhez tilos. A levelező szerver támogatja a mobil eszközökön való hozzáférést, de kizárólag azon eszközökön, amelyek támogatják a levelező rendszer alap hozzáférési protokollját (MAPI). Az email mellékletek megnyitásáért minden esetben a mellékletett futató kolléga a felelős. A munkatársak céges e-mail címét csak, a cég ügyfelei, és technikai partnerei számára adhatja ki, magánjellegű kapcsolattartásra nem használható. Ha ennek ellenére érkezik ilyen levél a céges postafiókba, a munkatárs köteles jelezni a küldő fél felé, hogy ez a cég szabályzatába ütközik.
A levelező rendszer használata esetén a kolléga köteles a megfelelő fogalmazást, szóhasználatot, hangvételt alkalmazni, figyelembe venni, hogy a levél megírásával a céget képviseli. A levelező rendszerben 15 MB-nál nagyobb terjedelmű file-ok küldése és fogadása technikailag nem lehetséges. A nagy terjedelmű file-ok továbbítása és fogadása a cég számára kialakított ftp rendszeren keresztül lehetséges. Mivel az elektronikus levelezés a cég működésében alapvető fontosságú folyamat, ha a levelezéssel kapcsolatos bármilyen hiba merül fel a felhasználó köteles azonnal értesíteni az üzemeltető céget és a technikai döntéshozót. Ha a munkatársak tudomására jut, hogy egy levél nem érkezett meg, vagy az elküldött levelet a partner nem kapta meg, haladéktalanul értesítenie kell a rendszert üzemeltető céget, akik a hibát kivizsgálják, és szakszerű választ adnak az esetre.
A meg nem érkezett levelek felderítését az üzemeltető cég a saját ASZF -jében meghatározott Levélfelderítési szolgáltatás szerint végzi el (http://aszf.adminsys.hu/doku.php?id=sajat_levelezes#levelfelderitesi_szolgaltatas)
A kollégáknak a levelező szerveren 2GB nagyságú levelezési tárhely áll rendelkezésére, ezért szükséges a levelező rendszer megfelelő karbantartása, illetve a régi levelek archiválása. A levelek archiválása a munkatársak felelőssége.
A munkatársak a cég internet elérését csak a cég érdekében használhatják.
Az internetforgalmat a döntéshozók kérésére az üzemeltető cég monitorozhatja, ebből riportokat készíthet a vezetőség számára, illetve annak kérésére megtilthatja bizonyos oldalak, illetve tartalmak elérését. A munkatársak ettől függetlenül, nem nézhetnek és tölthetnek le illegális tartalmakat. Tilos az internetelérést oly mértékben használni, amely erőforrás pazarló hatása miatt a kollégák munkavégzését akadályozza, vagy az internet elérés biztonságos működését gátolja.
Tilosak a bejelentkezési kísérletek olyan gépre, melyre a kollégának nincs jogosultsága. Tilos más ismert, nem saját felhasználói néven történő bejelentkezési kísérlet, vagy a rendszergazda felhasználói néven való próbálkozás, illetve a jelszó megszerzésére tett kísérlet. Többszöri próbálkozás esetén a rendszer kitiltja a próbálkozó felhasználót, ennek feloldásában az üzemeltető cég munkatársai segítenek, de ezt jelzik a cég döntéshozói felé. Tilos az érvényes magyar jogszabályokba ütköző cselekmények, ideértve, de nem korlátozódva a következőkre:
A kollégáknak munkájuk során tapasztalt bármilyen a rendszerrel kapcsolatos hibákat, haladéktalanuk jelezniük kell az üzemeltető cég valamely elérhetőségén (csak ezeken az elérhetőségeken)a szerződésben meghatározott időablakon belül:
Ha az időablakon kívül oldunk meg feladatot annak külön költsége van, a feladat jellegétől függetlenül. ( http://aszf.adminsys.hu/doku.php?id=eseti_szolgaltatas)
A bejelentett esetekről minden esetben hibajegy születik, amely végigkíséri a probléma életútját a bejelentéstől a megoldásig. Nem a szerződés hatálya alá tartozó feladatokról a döntés érdekében, annak leírásával és költségével értesítő elektronikus levelet kap a cég technikai döntéshozója (Kovács Attila)
A munkatársak a hiba mielőbbi elhárítása érdekében kötelesek együttműködni a rendszert támogató cég munkatársával,
A hiba elhárításának folyamata a bejelentő munkatárs számára végigkövethető. A hiba lezárása után a kolléga számára nem elfogadható a megoldás, akkor ezt azonnal jeleznie kell az üzemeltető cég elérhetőségének egyikén.
A feladat megoldása tartalmaz egy elégedettségi felmérőt, ennek kitöltése opcionális, de szívesen vesszük ezt a visszajelzést, a szolgáltatásaink és személyes fejlődésünk érdekében
A cégnél csak a céges levelező rendszer használható, egyéb magánjellegű levelező rendszerek nem engedélyezettek. A támogatott levelező program kizárólag a Microsoft Outlook valamelyik telepített verziója. Egyéb számítógépre telepített levelező kliens használata az elszaut.hu -s email címekhez tilos. A levelező szerver támogatja a mobil eszközökön való hozzáférést, de kizárólag azon eszközökön, amelyek támogatják a levelező rendszer alap hozzáférési protokollját (MAPI). Az email mellékletek megnyitásáért minden esetben a mellékletett futató kolléga a felelős. A munkatársak céges e-mail címét csak, a cég ügyfelei, és technikai partnerei számára adhatja ki, magánjellegű kapcsolattartásra nem használható. Ha ennek ellenére érkezik ilyen levél a céges postafiókba, a munkatárs köteles jelezni a küldő fél felé, hogy ez a cég szabályzatába ütközik.
A feladat megoldása tartalmaz egy elégedettségi felmérőt, ennek kitöltése opcionális, de szívesen vesszük ezt a visszajelzést, a szolgáltatásaink és személyes fejlődésünk érdekében.
A cégnél az eszközbeszerzéseket vonatkozó döntéseket a kijelölt döntéshozó vezetők hozzák meg:
A kollégák felelőssége, hogy az eszköz igényeit jól átgondoltan, szükség esetén az üzemeltető céggel egyeztetve nyújtsa be.. A beszerzési igényt első sorban a IT raktárban lévő eszközökkel kell megpróbálni megoldani, ha ez nem megoldható, akkor lehet dönteni az új beszerzésről.