Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


munkatarsak_szabalyozas

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
munkatarsak_szabalyozas [2017/12/08 09:34]
horvath_lorand [Adatkezeléssel, adattárolással kapcsolatos előírások]
munkatarsak_szabalyozas [2017/12/08 09:37] (aktuális)
horvath_lorand [Hibabejelentéssel, hibakezeléssel kapcsolatos szabályozás]
Sor 148: Sor 148:
  
  
-==== Érzékeny adatok kezelésére vonatkozó szabályok ==== 
  
-A felhasználó munkája során hozzájutott céges adatokért, információkért felelősséggel tartozik, azokat nem kompetens személynek nem adhatja ki. Ha a felhasználó úgy véli, érzi, hogy nem illetékes személy, akár nem illetékes kolléga hozzáférhetett a cég számára bizalmas adatokhoz, azt azonnal köteles jelezni a technikai döntéshozó felé. 
  
-==== A fizikai hálózattal kapcsolatos előírások ==== 
  
-A munkatársak a cég belső informatikai rendszeréhez nem csatlakoztathatnak idegen eszközöket,​ nem módosíthatják a rendszer hálózati struktúráját. Ha erre elkerülhetetlenül szükség van, akkor ezt jelzik az üzemeltető cégnek, aki megoldást nyújt erre a feladatra. 
  
-==== Levelezéssel kapcsolatos előírások ==== 
  
-Az Immergas Hungária Kft. által biztosított **@immergas** e-mail címhez tartozó céges postafiókot a kollégák csak a cég érdekében folytatott levelezésre használhatják. 
  
-A levelezés tartalma a cég tulajdona, ezért az erre jogosult kapcsolattartók bármikor betekinthetnek a postafiókokba,​ beállíthatnak másolatkészítést,​ illetve nem jogosult használat esetén felhívhatják erre a kolléga figyelmét. A céges postafiókokhoz csak a felhasználói jelszó ismeretében lehet hozzáférni. 
- 
-A cégnél csak a céges levelező rendszer használható,​ egyéb magánjellegű levelező rendszerek nem engedélyezettek. A támogatott levelező program kizárólag a Microsoft Outlook valamelyik telepített verziója. Egyéb számítógépre telepített levelező kliens használata az elszaut.hu -s email címekhez tilos. A levelező szerver támogatja a mobil eszközökön való hozzáférést,​ de kizárólag azon eszközökön,​ amelyek támogatják a levelező rendszer alap hozzáférési protokollját (MAPI). Az email mellékletek megnyitásáért minden esetben a mellékletett futató kolléga a felelős. A munkatársak céges e-mail címét csak, a cég ügyfelei, és technikai partnerei számára adhatja ki, magánjellegű kapcsolattartásra nem használható. Ha ennek ellenére érkezik ilyen levél a céges postafiókba,​ a munkatárs köteles jelezni a küldő fél felé, hogy ez a cég szabályzatába ütközik. 
- 
-A levelező rendszer használata esetén a kolléga köteles a megfelelő fogalmazást,​ szóhasználatot,​ hangvételt alkalmazni, figyelembe venni, hogy a levél megírásával a céget képviseli. A levelező rendszerben 15 MB-nál nagyobb terjedelmű file-ok küldése és fogadása technikailag nem lehetséges. A nagy terjedelmű file-ok továbbítása és fogadása a cég számára kialakított ftp rendszeren keresztül lehetséges. Mivel az elektronikus levelezés a cég működésében alapvető fontosságú folyamat, ha a levelezéssel kapcsolatos bármilyen hiba merül fel a felhasználó köteles azonnal értesíteni az üzemeltető céget és a technikai döntéshozót. Ha a munkatársak tudomására jut, hogy egy levél nem érkezett meg, vagy az elküldött levelet a partner nem kapta meg, haladéktalanul értesítenie kell a rendszert üzemeltető céget, akik a hibát kivizsgálják,​ és szakszerű választ adnak az esetre. 
- 
-A meg nem érkezett levelek felderítését az üzemeltető cég a saját ASZF -jében meghatározott Levélfelderítési szolgáltatás szerint végzi el ([[http://​aszf.adminsys.hu/​doku.php?​id=sajat_levelezes#​levelfelderitesi_szolgaltatas|http://​aszf.adminsys.hu/​doku.php?​id=sajat_levelezes#​levelfelderitesi_szolgaltatas]]) 
- 
- 
-==== Levelek karbantartása,​ archiválása ==== 
- 
-A kollégáknak a levelező szerveren 2GB nagyságú levelezési tárhely áll rendelkezésére,​ ezért szükséges a levelező rendszer megfelelő karbantartása,​ illetve a régi levelek archiválása. A levelek archiválása a munkatársak felelőssége. 
- 
-==== Internet használata a cégnél ==== 
- 
-A munkatársak a cég internet elérését csak a __cég érdekében használhatják__. 
- 
-Az internetforgalmat a döntéshozók kérésére az üzemeltető cég monitorozhatja,​ ebből riportokat készíthet a vezetőség számára, illetve annak kérésére megtilthatja bizonyos oldalak, illetve tartalmak elérését. A munkatársak ettől függetlenül,​ nem nézhetnek és tölthetnek le illegális tartalmakat. Tilos az internetelérést oly mértékben használni, amely erőforrás pazarló hatása miatt a kollégák munkavégzését akadályozza,​ vagy az internet elérés biztonságos működését gátolja. 
- 
-==== Kiemelten tiltott tevékenységek ==== 
- 
-Tilosak a bejelentkezési kísérletek olyan gépre, melyre a kollégának nincs jogosultsága. Tilos más ismert, nem saját felhasználói néven történő bejelentkezési kísérlet, vagy a rendszergazda felhasználói néven való próbálkozás,​ illetve a jelszó megszerzésére tett kísérlet. Többszöri próbálkozás esetén a rendszer kitiltja a próbálkozó felhasználót,​ ennek feloldásában az üzemeltető cég munkatársai segítenek, de ezt jelzik a cég döntéshozói felé. Tilos az érvényes magyar jogszabályokba ütköző cselekmények,​ ideértve, de nem korlátozódva a következőkre:​ 
- 
-  * vallási, etnikai, politikai, erkölcsi vagy más jellegű érzékenységet sértő, másokra nézve sértő, esetleg másokat zaklató tevékenység (pl. szélsőséges nézeteket képviselő,​ fajgyűlölő,​ vagy pornográf anyagok megtekintése,​ tárolása, közzététele vagy továbbítása) 
-  * mások személyiségi jogainak megsértése,​ 
-  * tiltott haszonszerzésre irányuló tevékenység (pl. piramis-, pilótajáték) 
-  * a szerzői jogok megsértése,​ 
-  * szoftverek szándékos és tudatos illegális használata,​ terjesztése 
-  * az informatikai rendszer biztonságát veszélyeztető információk,​ programok használata,​ terjesztése,​ tárolása 
- 
----- 
- 
-==== Hibabejelentéssel,​ hibakezeléssel kapcsolatos szabályozás ==== 
- 
-A kollégáknak munkájuk során tapasztalt bármilyen a rendszerrel kapcsolatos hibákat, haladéktalanuk jelezniük kell az üzemeltető cég valamely elérhetőségén <font inherit/​inherit;;#​e74c3c;;​inherit>​(csak ezeken az elérhetőségeken)</​font>​a szerződésben meghatározott időablakon belül: 
- 
-^Csatorna^Elérhetőség^Időablak^Megjegyzés| 
-|E.mail|helpdesk@adminsys.hu|0:​00 - 24:00|a feladat feldolgozásának elkezdése munkaidőn belül| 
-|Telefon (vezetékes)|+36 - 1 - 445 - 3323, 24|8:00 - 17:00| | 
-|Telefon (mobil)|+36 - 30 - 919 - 1116|8:00 - 17:00| | 
-|Skype|adminsys.helpdesk|8:​00 - 17:00| | 
-|Web|[[http://​helpdesk.adminsys.hu|http://​helpdesk.adminsys.hu]]|0:​00 - 24.00|a feladat feldolgozásának elkezdése munkaidőn belül| 
- 
-  * <font inherit/​inherit;;#​c0392b;;​inherit>​a nem kijelölt elérhetőségén jelzett problémák kezelésére az üzemeltető cég nem vállal felelősséget.</​font>​ 
-  * <font inherit/​inherit;;#​c0392b;;​inherit>​az időalbalkon kívül bejelentett hibáknál az üzemeltető cég nem garantálja,​ hogy telefonos, skype elérhetőségét biztosítja</​font>,​ 
-  * a problémát mindig az a kolléga jelentse be, akinek a technikai problémája van. 
- 
-Ha az időablakon kívül oldunk meg feladatot annak külön költsége van, a feladat jellegétől függetlenül. ( [[http://​aszf.adminsys.hu/​doku.php?​id=eseti_szolgaltatas|http://​aszf.adminsys.hu/​doku.php?​id=eseti_szolgaltatas]]) 
- 
-A bejelentett esetekről minden esetben hibajegy születik, amely végigkíséri a probléma életútját a bejelentéstől a megoldásig. Nem a szerződés hatálya alá tartozó feladatokról a döntés érdekében,​ annak leírásával és költségével értesítő elektronikus levelet kap a cég technikai döntéshozója (Kovács Attila) 
- 
-A munkatársak a hiba mielőbbi elhárítása érdekében kötelesek együttműködni a rendszert támogató cég munkatársával,​ 
- 
-  * számára minden, a problémával kapcsolatos információt átadni, 
-  * a munkatárs kérdéseire a legjobb tudása szerint válaszolni,​ 
-  * szükség esetén távoli rendszerelérést engedélyezni a munkatárs számára. 
- 
-A hiba elhárításának folyamata a bejelentő munkatárs számára végigkövethető. A hiba lezárása után a kolléga számára nem elfogadható a megoldás, akkor ezt azonnal jeleznie kell az üzemeltető cég elérhetőségének egyikén. 
- 
-A feladat megoldása tartalmaz egy elégedettségi felmérőt, ennek kitöltése opcionális,​ de szívesen vesszük ezt a visszajelzést,​ a szolgáltatásaink és személyes fejlődésünk érdekében. 
  
 ===== Beszerzésekkel kapcsolatos szabályozás ===== ===== Beszerzésekkel kapcsolatos szabályozás =====
munkatarsak_szabalyozas.1512722092.txt.gz · Utolsó módosítás: 2017/12/08 09:34 szerkesztette: horvath_lorand